01-02-2015, 06:27 PM
İlk Tomb Raider, bir çoğunuzun bildiği üzere Sega için tasarlanmış ve büyük sükse yapmıştı. Sektörün emeklemeyi bıraktığı bir dönemde, ilk dört oyun birer yıl ara ile çıkmış ve oyuncular tarafından çok beğenilmişti. Daha sonraki yıllarda çıkan oyunlarla birlikte Tomb Raider, asıl oyun tarzından uzaklaşarak tepki çekmeye başlamıştı. Oyunlardan esinlenilerek çekilen filmlerinin ve ana serinin en son çıkan oyunu Underworld'ün de beklentileri karşılamaması sonucunda yapım yaklaşık 4 yıl süren sessizliğe bürünmüştü.
Bir arkadaşımın eski Tomb Raider'lar hakkında yaptığı yorumu aynen aktarıyorum, "yeni oyunları çıktıkça, Lara'nın vücut ölçüleri küçülüyor, göğüsleri büyüyor. Amaçları ne, bilmiyorum! Bildiğim bir şey varsa, oyunun kendinden çok Lara dikkat çekiyor."
Böyle bir yorum yapmıştı arkadaşım Underworld'ü oynadıktan sonra. Sonuna kadar da hak vermiştim. Sürekli daha seksi Lara karşımıza çıkıyordu ve her seferinde Tomb Raider hayranlarını biraz daha fazla hayal kırıklığına uğratıyordu.
Sonu olan her şeyin bir de başlangıcı olmalı
Bu sefer genç ve yeni yetme bir Lara ile karşı karşıyayız. Bazı kayıp eşyaları bulmak için çıktığımız araştırma gezisinde gemimiz batar ve Japonya yakınlarında hiç tanımadığımız bir adada gözlerimizi açarız. Gemisi batan ve hiçbir desteği olmadan adada sıkışıp kalan Lara, yaşam savaşı vermeye başlar. Oyunumuzun ana konusu ve dinamikleri tamamıyla bunun üzerine kurulu. Aslında eski oyunlarda bunun üzerine kurulmaya çalışılmasına karşın son dönemde çıkan hiçbir Tomb Raider bunu başaramadı. Hatta bir "shooter" olmaktan ileriye gidemediklerini rahatlıkla söyleyebilirim.
Bir adaya düşseniz, yanınıza alacağınız 3 şey?
Öncelikle yeni Tomb Raider, Crystal Dynamics gibi usta tarafından hazırlanıyor. Dağıtımcılığı da Square Enix üstlenmiş durumda. Oyun 2013 içerisinde Play Station 3, Xbox 360 ve PC platformları için raflardaki yerini alacak.Lara, sesini ünlü aktris Camilla Luddington’dan alacak.
E3'de, Brian Horton ile yapılan röportajda, Lara'nın duygusal olarak nasıl olgunlaştığını ve yeni yetenekler kazandığını görebileceğimiz söyleniyor. Bunun yanında silahlarımızı geliştirebileceğimize de değinen Brian Horton, oyunculara, Lara'nın yaşadıklarını hissettirebilmek için çok çalıştıklarını sözlerine ekliyor.
Gelelim grafiklere, bazı ayrıntılardaki kötü işçilik göze çarpıyor. Ancak bu sorunların, çıkış tarihinden önce iyi bir ciladan geçeceğine eminim. Detaylardaki sorunları saymazsak mekan tasarımları gerçekten çok hoşuma gitti. Bazı mekanlardaki gizem hissi, oyuncuya iyi yansıtılıyor.
Bir arkadaşımın eski Tomb Raider'lar hakkında yaptığı yorumu aynen aktarıyorum, "yeni oyunları çıktıkça, Lara'nın vücut ölçüleri küçülüyor, göğüsleri büyüyor. Amaçları ne, bilmiyorum! Bildiğim bir şey varsa, oyunun kendinden çok Lara dikkat çekiyor."
Böyle bir yorum yapmıştı arkadaşım Underworld'ü oynadıktan sonra. Sonuna kadar da hak vermiştim. Sürekli daha seksi Lara karşımıza çıkıyordu ve her seferinde Tomb Raider hayranlarını biraz daha fazla hayal kırıklığına uğratıyordu.
Sonu olan her şeyin bir de başlangıcı olmalı
Bu sefer genç ve yeni yetme bir Lara ile karşı karşıyayız. Bazı kayıp eşyaları bulmak için çıktığımız araştırma gezisinde gemimiz batar ve Japonya yakınlarında hiç tanımadığımız bir adada gözlerimizi açarız. Gemisi batan ve hiçbir desteği olmadan adada sıkışıp kalan Lara, yaşam savaşı vermeye başlar. Oyunumuzun ana konusu ve dinamikleri tamamıyla bunun üzerine kurulu. Aslında eski oyunlarda bunun üzerine kurulmaya çalışılmasına karşın son dönemde çıkan hiçbir Tomb Raider bunu başaramadı. Hatta bir "shooter" olmaktan ileriye gidemediklerini rahatlıkla söyleyebilirim.
Bir adaya düşseniz, yanınıza alacağınız 3 şey?
Öncelikle yeni Tomb Raider, Crystal Dynamics gibi usta tarafından hazırlanıyor. Dağıtımcılığı da Square Enix üstlenmiş durumda. Oyun 2013 içerisinde Play Station 3, Xbox 360 ve PC platformları için raflardaki yerini alacak.Lara, sesini ünlü aktris Camilla Luddington’dan alacak.
E3'de, Brian Horton ile yapılan röportajda, Lara'nın duygusal olarak nasıl olgunlaştığını ve yeni yetenekler kazandığını görebileceğimiz söyleniyor. Bunun yanında silahlarımızı geliştirebileceğimize de değinen Brian Horton, oyunculara, Lara'nın yaşadıklarını hissettirebilmek için çok çalıştıklarını sözlerine ekliyor.
Gelelim grafiklere, bazı ayrıntılardaki kötü işçilik göze çarpıyor. Ancak bu sorunların, çıkış tarihinden önce iyi bir ciladan geçeceğine eminim. Detaylardaki sorunları saymazsak mekan tasarımları gerçekten çok hoşuma gitti. Bazı mekanlardaki gizem hissi, oyuncuya iyi yansıtılıyor.